Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin sahte yetkili servisler nedeniyle mağdur olmamaları için çalışmalarına sürat kesmeden devam ediyor. Bilhassa tamir, bakım ve yedek modül temini sırasında yetkili olmayan servislerin tüketicilere ziyan vermesini engellemek maksadıyla yapılan kontroller sıklaştırıldı. Bakanlık, düzmece servislerle gayret kapsamında caydırıcı cezalar uyguluyor ve vatandaşları bilinçlendirmek için bilgilendirme faaliyetleri yürütüyor.
SAHTE YETKİLİ SERVİSLERE 18 MİLYON TL CEZA
Son iki yıl içerisinde, geçersiz yetkili servisler hakkında yapılan kontroller sonucunda değerli yaptırımlar hayata geçirildi. Ticaret Bakanlığı’na bağlı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Nezareti Genel Müdürlüğü’nün uyumunda gerçekleştirilen bu kontrollerde, Reklam Şurası’nın incelemeleri sonucunda geçersiz servisler için yaklaşık 18 milyon TL idari para cezası uygulandı. Bu cezalar, uydurma yetkili servislerin tüketicilere verdiği ziyanları önlemek hedefiyle uygulanıyor.
YETKİLİ SERVİS BİLGİLERİ “SERBİS” ÜZERİNDEN SORGULANABİLİYOR
Ticaret Bakanlığı, tüketicilere yetkili servis bilgilerini inançlı bir biçimde öğrenebilmeleri için “Servis Bilgi Sistemi” (SERBİS) platformunu kullanmalarını tavsiye ediyor. www.servis.gov.tr adresi üzerinden ulaşılabilen bu sistem, marka, üretici/ithalatçı ve eser bilgileri ile tüketicilerin gerçek yetkili servise ulaşmasını sağlıyor. Bilhassa internet arama motorlarında çıkan birinci servislerin muteber olup olmadığı kesinlikle denetim edilmelidir. Geçersiz servislerin, resmi logoları ve evrakları taklit ederek tüketiciyi yanıltma teşebbüslerine karşı dikkatli olunması gerektiği vurgulanıyor.
İNTERNET ARAMA SONUÇLARINA DİKKAT EDİN
İnternette birinci sıralarda yer alan servislerin reklamlarına güvenilmemesi konusunda uyarıda bulunan Ticaret Bakanlığı, bu servislerin üretici yahut ithalatçı firmalarla temaslı olup olmadığının doğrulanması gerektiğini belirtiyor. Bu denetimlerin SERBİS üzerinden kolaylıkla yapılabileceği, geçersiz servis mağduriyetlerinin önüne geçmek için bu sistemin etkin olarak kullanılmasının ehemmiyetine dikkat çekiliyor.
GEREKİYORSA SUÇ DUYURUSU YAPILIYOR
Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servislerin tespiti halinde kabahat ögesi barındıran durumlar için Cumhuriyet Başsavcılıklarına cürüm duyurusunda bulunuyor. Bilhassa düzmece servislerin tüketicilere verdiği ziyanlar ve haksız yarar elde eden firmalara yönelik yasal süreçler kararlılıkla devam ediyor. Bakanlık, düzmece servisler hakkında yapılan kontrollerin sonuçlarına nazaran gerekli cezaların uygulanacağını belirtiyor.
TÜKETİCİLERE ŞİKAYET HATLARI
Tüketiciler, düzmece servislerle ilgili şikayetlerini Ticaret Bakanlığı’na bağlı Cumhurbaşkanlığı İrtibat Merkezi (CİMER) yahut bakanlığın internet sitesi üzerindeki şikayet düzenekleri aracılığıyla iletebiliyorlar. Bakanlık, uydurma yetkili servislerin tespit edilmesi ve tüketici mağduriyetlerinin önüne geçilmesi için bu şikayet kanallarının tesirli bir biçimde kullanılmasını teşvik ediyor.