Son dakika: Korkunç metrobüs kazasında şoförlerin ifadesi… Bölgede dikkat çeken yeni önlem

Küçükçekmece’de 1 kişinin hayatını kaybettiği, 2’si ağır 51 kişinin yaralandığı metrobüs kazasına ait hakimlik kararına ulaşıldı. Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığının yürüttüğü soruşturma kapsamında sulh ceza hakimliğinin verdiği kararda, 5 şüphelinin tutuklanma nedenlerine yer verildi.

Hakimlik kararında, belgede yer alan imaj izleme tutanakları, şüphelilerin sözleri, eksper raporunda belirtilen kusur durumu, ulaşım ve trafik düzenleme kurulu kararı prestijiyle şüphelilerin atılı kabahati işlediği konusunda somut kanıtlara dayanan kuvvetli kabahat kuşkusunun bulunduğu tabir edildi.

Atılı kabahatin, CMK’nın 100/3. hususunda sayılı hatalardan oluşu, işleniş biçimi, şüphelilerin evraka yansıyan kişilik özellikleri, yakalanış formu, atılı hata için kanunda öngörülen ceza ölçüsü değerlendirilip, şüphelilerin kaçacağı ve saklanacağı konusunda oluşan kuşku dikkate alındığında bu evrede isimli denetim önlemlerinin kâfi tüzel kontrolü sağlamayacağının belirtildiği kararda, tutuklama önleminin ölçülü olduğunun değerlendirildiği aktarıldı. Kararda, metrobüs şoförü D.M.Ç, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa Yakası Yol Bakım ve Tamirat Müdürü M.E. ve müdür yardımcısı A.Y, metrobüs kontrol amiri Ş.Y. ve yüklenici firma şantiye şefi M.S.K’nin tutuklanmasına hükmedildiği kaydedildi.

ŞÜPHELİLERİN TABİRLERİ ORTAYA ÇIKTI

Metrobüs yolundaki hafif ticari aracın sürücüsü ve kontrol amiri olan Şafak Yıldız ve Metrobüs sürücüsü Düzgün Murat Çetin’in sözleri ortaya çıktı.

‘UYARI LEVHASI DAHA KÜÇÜKTÜ’

Metrobüs yolundaki hafif ticari aracın sürücüsü ve kontrol amiri olan Şafak Yıldız savcılık tabirinde, “11 yıldır İETT’de sürücü olarak çalışıyorum. Son 5 yıldır metrobüste sürücülük yapıyorum. Son 2 aydır saha amiri olarak görevlendirildim. Olay günü saat 06.00’da Beşyol durağında misyonuma başladım. Saat 08.00 sıralarında 34 DFL 305 plakalı Fiat Doblo marka arabayla araçla yanıma geldi, aracı ben aldım. Zafer Ömür isimli arkadaşım ile birlikte Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki sabit noktada trafiğe kapalı alanda aracı durdurdum. Benim vazifem metrobüs yolu çalışmasından dolayı meydana gelecek metrobüs arızalarında yahut kazalarda bu araçta bulunan yolcuların mağdur olmaması için olay mahalline diğer bir metrobüsün gelerek yolcuların o araca tahliye edilmesidir. 28 Ağustos günü haftalık müsaademi kullanıyordum. Salı günü metrobüs alanındaki bypass yol Beşyol ile Cennet durağı ortasında bir yerde bulunuyordu. Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki alana açılan bypass yolu ben dün sabah iş başı yaptığımda gördüm, iki günde bir yahut günlük olarak metrobüs çalışma alanındaki bypass yol giriş çıkışları değişmektedir. Yolda tamirat yapıldıkça bypass yol kaydırılarak ilerlemektedir. Bununla ilgili araç sürücülerinin bulunduğu telegramdaki kaptanlar kümesine ve çalıştıkları metrobüsün ekranına ikaz iletileri gitmektedir. Lakin bu iletileri kimin gönderdiğini bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla İBB metrobüs işletme amirliği tarafından gönderiliyor. Bildiğim kadarıyla metrobüs çalışma alanındaki işletmeler ve dubalar yüklenici firma işçisi tarafından konulmaktadır. Olay günü yönetimimdeki aracın 20 metre önünde, üzerinde iki tane ışıklı ikaz lambası ve dur yazısı yazan dikdörtgen halinde levha bulunuyordu, bu levhayı da yüklenici firma vazifelileri koymaktadır, bunun yerini ben tayin etmiyorum, daha evvelki günlerde bu levhanın boyutu ok daha büyüktü, lakin olay günü levha daha küçüktü, benim kazanın meydana gelmesinde bir kusurum yoktur, kazadan ben de son anda kurtuldum, ben Zafer Ömür ile araçta bulunduğum sırada Yenibosna istikametinden gelen metrobüsün fren yaptığını ve tekerlerinden duman çıktığını gördüm. Lakin aracın durmayıp bize çarpacağını düşündüğüm için Zafer ile birlikte araçtan süratle uzaklaştım, metrobüs bizim bulunduğumuz araca çarpmadı, bize çarpmamak için hareket yaptığı sırada karşı istikametten gelen metrobüse yandan sürtmesi sonucu kaza meydana geldi. Kazadan ötürü çok üzgünüm” dedi.

METROBÜSÜN SURATI ORTAYA ÇIKTI

Metrobüs sürücüsü Düzgün Murat Çetin ise sözünde, “11 aydır İBB’de metrobüs sürücüsü olarak çalışmaktayım. Söğütlüçeşme- Beylikdüzü çizgisinde çalıştığımız sırada günde 2 gidiş, 2 geliş biçiminde çalışıyoruz. Olay günü sabah saat 07.50 de Söğütlüçeşme- Beylikdüzü seferini yapmak üzere Söğütlüçeşme perondan M3070 kapı numaralı metrobüsü aldım ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden birinci yolcuları alarak yola koyuldum, son olarak Yenibosna durağından yolcular alarak Sefaköy durağına yanlışsız seyir halinde olduğum esnada tam Küçükçekmece Adliyesi’nin önünde bulunan rampayı geçtikten sonra son anda saha çalışması için metrobüs sınırında bulunana kapalı yol içindeki Doblo aracı gördüm. O sırada şeritten de öteki bir metrobüs aracı geliyordu. İkisine de çarpmamak için ortalarından geçmeye karar verdim. Ortalarına girdiğim esnada benim kullanımımdaki metrobüsün sağ ön tarafı ile öteki metrobüsün sağ art tarafına çarpmam sonucu kaza meydana geldi. Ben 28 Ağustos 24 tarihinde haftada bir gün olan müsaademi kullanıyordum, en son salı günü Sefaköy durağını geçtikten sonra bypass yol açılmıştı, orayı kullanmıştım. Olay günü Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki kaza mahallinde bypass yolun açıldığını evvelden bilmiyordum, bununla ilgili rastgele bir bilgilendirme yapılmadı, ayrıyeten olay yeri öncesindeki rampayı çıktığımda rastgele bir ikaz işareti de yoktu, ben olağan suratımda ilerliyordum. Suratımın 67 olduğunu varsayım ediyorum, beşinci viteste ilerliyordum, Doblo aracı son anda görünce frene asildim, ABS sistemi çalışmadı ve aracın kayarak durmaması sonucunda kaza meydana geldi. Olay günü ben telegramdaki bilgilendirme yapılan kaptanlar köşkü isimli kümede ve kullandığım metrobüsün ekranında Küçükçekmece Adliyesi’nde bypass yol açıldığına dair bir ikaz görmedim. Görsem esasen dikkat ederdim. Olağanda araç ve güzergahlar ile yolun durumu konusunda hem telegram kümesinde metrobüs filo idaresi tarafından bilgilendirme yapılır hem de kullandığımız araçların ekranına ihtar iletileri gelir. Lakin dediğim üzere olay günü bu konuda rastgele bir bildiri gelmedi, ben kullandığım aracın suratını yolun standardına uygun halde seyrediyordum. Olay mahallinde ve öncesinde olayın olduğu yerde bypass açıldığına ve suratımı ona nazaran düşürmem gerektiğine dair rastgele bir uyar levhası yoktu, ben olay anında daha büyük bir kaza yaşanmaması için elimden gelen her şeyi yaptım, fakat kaza meydana geldi. Kazadan ötürü üzgünüm. Benim olayda rastgele bir kusurum yoktur. Yoldaki işaretlemelerden kimin sorumlu olduğu konusunda bilgim yoktur” diye konuştu.

İBB’DEN IŞIKLI LEVHALI ÖNLEM

Öte yandan Küçükçekmece’de 1 kişinin öldüğü 53 kişinin yaralandığı kaza sonrası İstanbul Büyükşehir Belediyesi grupları tarafından metrobüs yoluna ışıklı ikaz tabelası yerleştirildi. Bölgedeki işçi sayısının artırıldığı çalışmalarda ölümlü kaza sonrası alınan önlemler görüntülendi.

Ölümlü kaza sonrası İBB grupları tarafından metrobüs yolundaki yönlendirme tabelaları artırılırken, ışıklı ikaz tabelasının yol üzerine yerleştirildiği görüldü.

NE OLMUŞTU?

Küçükçekmece’de iki metrobüsün çarpışması sonucu 22 yaşındaki Ferhat Uçar hayatını kaybetmiş, 2’si ağır 51 kişi yaralanmıştı. Kazanın akabinde gözaltına alınan 4 bireyden 2’si tabirleri alındıktan sonra savcılık talimatıyla hür bırakılmış, öbür 2 kişi ise adliyeye sevk edilmişti.

Soruşturma kapsamında, yol bakım çalışmasında misyon yapan metrobüs komuta amiri, bölge şefi, proje müdürü, şantiye şefi ile yol bakım tamirat müdürlüğünde vazifeli müdür ve müdür yardımcısı hakkında gözaltı kararı verilmişti.

Bunun üzerine harekete geçen emniyet güçleri, 6 şüpheliyi daha gözaltına almıştı. Cumhuriyet savcısı, metrobüs şoförü D.M.Ç ve kontrol amiri Ş.Y’nin de ortalarında bulunduğu 5 şüpheliyi, haklarında “taksirle yaralamaya ve vefata neden olma” cürmünden tutuklama talep ederek sulh ceza hakimliğine göndermişti.

Diğer 3 kuşkulu ise savcılık sözlerinin akabinde hür bırakılmıştı. Sulh ceza hakimliğine sevk edilen 5 kuşkulu tutuklanmıştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir